Maternitatea inspiră. Asta deja știm cu toții. Știm cu toții și faptul că nu mai este nevoie ca femeia secolului 21 să își asume toate responsabilitățile casnice și să se dedice în totalitate familiei. Dacă are pasiuni și dorință, femeia poate reuși concomitent pe mai multe planuri. Așa a fost și în cazul Irinei Cernavca, o tânără mamă care, deși a făcut două facultăți și avea un job bine plătit, în perioada pe care o petrece lângă copilul ei, a început o activitate frumoasă. Pasiunea ei pentru patiserie și în special pentru desertul îndrăgit de toată lumea - macarons, a facut-o să experimenteze, să participe la câteva master-class-uri și într-o perioadă foarte scurtă de timp, să le facă la un nivel profesional. Hai să o descoperim împreună.
MamaOnline: - Irina, spune-mi mai întâi de ce Madina's macarons?
Irina Cernavca: - Ideea de denumire a venit foarte simplu, știam că dată vom iniția ceva, cu siguranta îi va purta numele fiicei noastre, Madina. Așa s-a născut și Madina's macarons.
MO: - Eu odată am început să citesc cum se prepară aceste delicii și pe la jumătate de rețetă m-am oprit ). Nu am avut nici măcar răbdare să citesc până la urmă. Spune-mi tu cât e de complicat să faci macarons?
I.C: - Pentru mine e relativ simplu să-i prepar, ține doar de produsele calitative. Deși este un desert foarte capricios, eu m-am imprietenit repede cu el.
MO: - În Cât timp faci o porție de macarons?
I.C: - Timpul este foarte prețios, mai ales în cazul meu, că o mai am și pe Madina, care necesită foarte multă atenție, de aceea mă strădui să fiu maxim de efectivă, să gestionez timpul corect. O porție de 10 macarons îmi ia ca timp aproximativ 1,5 ore, asta ca să prepar carapacele. Daca am umplutura gata îmi mai ia 20 min în plus.
MO: - Ce e cel mai complicat în tot procesul de muncă?
I.C: - Cel mai complicat este totuși să combin pasiunea de a găti macarons, cu rolul de mama și soție. Nu vreau să mă fac cumva absentă în anumite situații de familie, sau să o ignor cumva pe Madina. Deși nu întotdeauna îmi reușește, mă stradui să fiu activa în ambele părți, pentru că tot ceea ce fac, fac din plăcere și dragoste.
MO: - Fotografiile. Un aspect tare important, mai ales pentru IG. Cât de mult îți ia până faci o fotografie sau un video calitativ?
I.C: -Într-adevăr, pozele, prelucrarea lor, plasarea pe rețele îmi ia foarte mult timp. Dar înțeleg că este o parte din lucrul meu, și că oamenilor trebuie mai întâi să le arăți un rezultat ca ei deja să știe/ să vadă ce fac eu, altfel e cam complicat.
MO: - În general, cât de multa atenție acorzi rețelelor se socializare și a imaginii tale acolo?
I.C: - Dacă prepararea macaronsului e 50% din lucrul meu, atunci celelalte 50 % sunt retelele de socializare, instagramul nemijlocit. Acord o atenție foarte mare instagramului, or, aici sunt văzută și auzită, aici este nemijlocit locul prin care mă pot face cunoscută. Mi-am creat pagina în acest scop, lucrez foarte mult la aspectul acesteia, la content. Mă stradui nu doar să plasez poze, dar și să mai ofer anumite informații, care consider eu că ar fi utile și interesante pentru consumatori.
MO: - Cum îți găsești clienți? Cine sunt ei?
I.C: - O parte din clienți sunt prietenii, rudele, cunoștințele noastre, ale familiei. Însă ambitiosi fiind, vrem să ne facem cunoscuți de aceea am început a colabora cu persoane cunoscute din mediul online. Colaborarile cu ei au un impact pozitiv pentru noi.
MO: - Prețurile (care sunt?) și cum le apreciezi având în vedere ca și ingredientele sunt scumpe și timp mult aloci.
I.C: - În afacerile cu patiserii/ dulciuri și nu numai, sunt anumiți algoritmi de calcul a unui preț final pentru un anumit produs. Uite ca și noi am facut un anumit calcul, având în vedere că într-adevăr ingredientele pentru macarons sunt costisitoare, ne-am străduit totuși să rămânem la un pret rezonabil atât pentru noi cât și pentru clienții noștri. Orientativ o cutie cu 10 bucăți ar costa 175 mdl.
MO: - Cum vezi peste ani această pasiune care acum are mai mult statut de hobby?
I.C: - Sinceră să fiu, parcă nu știu încă unde are să ne ducă această pasiune a mea, pentru că într-adevăr suntem la început și nu știm ce ne așteaptă, dar planuri și idei de dezvoltare avem. Sper să putem și să fim în stare să ne dezvoltăm, să crestem!
Pe Irina Cernavca o găsiți aici.
Dacă vrei să fii și tu eroină în în cadrul rubricii business mommy, scrie-mi un mesaj la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..